ریموو تاتو

روش های خانگی پاک کردن تاتو

تاتو پدیده ای جذاب و دوست داشتنی برای اکثر افراد است. هر فردی با توجه به سلیقه و رفتار خود، طرح تاتوی خود را انتخاب می کند. اما گاهی اوقات ممکن است افراد از تاتوی خود خسته و دلزده شوند و بخواهند آن را از روی بدن خود پاک کنند. در این مقاله ما چهار روش خانگی پاک کردن تاتو را به شما می گوییم تا در صورت نیاز بتوانید از آن ها استفاده کنید.

1. پاک کردن تاتو با ترکیب نمک و آبلیمو

100 گرم نمک را با کمی آبلیمو مخلوط کنید و داخل یک پلاستیک ضخیم قرار دهید. یک تکه پنبه را به این محلول آغشته کنید و به مدت 30 دقیقه یا بیشتر روی تاتو قرار دهید. سپس، محل مورد نظر را با آب گرم بشویید. در این روش ممکن است پوست کمی زخم شود اما جای نگرانی نیست و خیلی زود این زخم و آسیب برطرف می شود.

پاک کردن تاتو با ترکیب نمک و آبلیمو

2. پاک کردن تاتو با ترکیب آلوئه ورا، نمک، عسل و ماست

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، 2 قاشق غذاخوری نمک، 2 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری ماست را با هم ترکیب کرده و در یک بطری بریزید. این محلول را به مدت حداقل 30 دقیقه روی تاتو بگذارید.

3. ریموو تاتو با محلول نمک

پاک کردن با استفاده از محلول نمک با نام “سالابریشن” شناخته می شود. در ابتدا روی پوست خود را با نمک خوراکی بپوشانید، سپس از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید و تا زمانی که محل تاتو به رنگ قرمز تیره در نیامده، ادامه دهید.

  • این پروسه بسیار راحت است و نمک مانند یک بی حسی عمل می کند.
  • بعد از این که سطح پوستتان را با نمک پوشاندید، به مدت 3 روز با پماد آنتی بیوتیک ببندید.
  • پوست شما حالت چرمی پیدا می کند. بعد از یک هفته لایه اولیه پوست شما برداشته شده و تاتو شما کم رنگ تر می شود. هر چند این پروسه ممکن است منجر به زخم و یا عفونت شود.
  • شما می توانید بعد از 6 تا 8 هفته، زمانی که پوستتان کاملا بهبود یافت، دوباره این روش را امتحان کنید.

4. ریموو تاتو با استفاده از کرم پاک کننده

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، دو کپسول ویتامین E و یک قاشق غذاخوری ژل برگ پادریا تومنتوسا را با هم مخلوط کنید. محلول را به مدت 10 دقیقه روی پوستتان بمالید تا جذب پوست شود. پس از آن محل تاتو را با آب گرم بشویید. 4 بار در روز به مدت یک هفته از این محلول استفاده کنید.

Eپاک کردن تاتو با ترکیب ژل آلوئه ورا، ویتامین

در وهله اول پیشنهاد ما به شما این است که برای ریموو تاتو خود به متخصص آن مراجعه کنید. اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

1. از مصرف کرم های پاک کننده تبلیغاتی بپرهیزید.

کرم های پاک کننده توسط سازمان دارویی فدرال تایید نشده اند و ممکن است تاثیرگذار نباشند و به این دلیل که بر پایه اسید هستند، ممکن است منجر به حساسیت پوستی شوند.

2. از مصرف خود سرانه قرص های شیمیایی بپرهیزید.

بعضی از وب سایت ها قرص های تریکلرواستیک اسید را عرضه می کنند. در حالی که بعضی از این قرص ها می توانند مفید واقع شوند، مصرف خود سرانه آنها خطرناک است. شما ممکن است دچار سوختگی های عمیق شوید که نیاز به پیوند داشته باشد. برای گرفتن و مصرف قرص های شیمیایی حتما به درماتولوژیست مراجعه کنید.

در نهایت اگر برای پاک کردن تاتو خود به هیچ نتیجه ای نرسیدید، تاتو خود را با آرایش بپوشانید.

کرم پودر یا کانسیلر مناسب پوست خود را پیدا کنید، ترجیحا تم رنگ هلویی یا صورتی برای پوست های روشن و تم زرد یا نارنجی برای پوست های تیره. سپس، از تثبیت کننده ای شفاف استفاده کنید و دوباره یک لایه کرم پودر و تثبیت کننده بزنید تا اثر آن تکمیل شود. در آخر حاشیه های کرم را محو کنید. برای تاثیر بیشتر، سطح محل تاتو شما باید کاملا خشک باشد و در انتها از اسپری مو یا بدن برای تثبیت بیشتر استفاده کنید. سعی کنید تا خشک شدن کامل با آن ناحیه تماس نداشته باشید.
هر چند این روش از پوشاندن تاتو، روشی دائمی نیست اما می تواند موقتا تاتو شما را محو کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *