مراقبت های تاتو

نخوردنی ها و خوردنی ها قبل از تاتو

تاتو زدن پروسه ی بسیار مهمی است. اگر یک سری کار ها را قبل و بعد از آن انجام دهیم، به روند بهبودی آن و بهتر شدن حال خودمان کمک زیادی می کنیم. مصرف برخی خوردنی ها قبل از تاتو و قطعا” مصرف نکردن برخی دیگر و حتی زمان مناسب خوردن می تواند تاثیر بسیار زیادی در این امر داشته باشد. در این مقاله در مورد خوردنی های مفید و مضر قبل از تاتو با شما صحبت می کنیم.

اگر قرار باشد در یک روز تاتو های زیادی انجام دهید، خوردن مواد غذایی اهمیت بیشتری پیدا می کند. به یاد داشته باشید، زمانی که تاتو می زنید، بدن شما تحت ضربه فیزیکی ثابت قرار دارد و پوست شما تحت آسیب است. برای اینکه احساس خوبی داشته باشید، باید انرژی بالایی داشته باشید. زمانی که بدن شما بر روی یک سطح بیولوژیکی قرار دارد و در حال پاسخ دادن به آنهاست، سطح بالای انرژی اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. وقتی بدن شما در این حالت قرار می‌گیرد، انرژی مورد نیازش را از ماهیچه ها دریافت خواهد کرد. اگر به اندازه ی کافی ذخیره ی کالری نداشته باشید، با غذا خوردن در شب قبل از تاتو، احساس خوبی نخواهید داشت.

با این حال چه چیز هایی باید بخورید و چه چیزهایی نباید بخورید؟ این یک پاسخ دو بخشی است؛ شما باید در شب قبل به اندازه ی کافی کربوهیدرات استفاده کنید (تمام کربوهیدرات ها به یکی از انواع مختلف قند در بدن شما تبدیل می‌شود) و مقداری پروتئین و همچنین مطمئن شوید که قبل از رفتن به رختخواب به خوبی آب نوشیده اید، زیرا یکی از خوردنی ها قبل از تاتو که می تواند به شما کمک کند، آب است. این کار ها را حتی تا 2 ساعت قبل از رفتن به سالن برای تاتو زدن تکرار کنید. با انجام این کار ها، این تضمین وجود دارد که در کل پروسه ی تاتو زدن احساس خوبی داشته باشید، مخصوصا” اگر کار شما خیلی طول بکشد. سعی کنید همراه خود غذا های حاوی کربوهیدرات داشته باشید؛ شکلات، آبنبات و یک نوشیدنی هم احتمالا” حال شما را بهتر می کند.

خوردنی ها قبل از تاتو زدن

وقتی به منزل برگشتید، با خوردن غذا های متعادل و مفید انرژی لازم برای بهبودی را به بدن خود برسانید.

در هنگام تاتو زدن ممکن است به دلیل برخورد سوزن با پوست به طور ناخواسته خونریزی داشته باشید. برای جلوگیری از خونریزی بیش از حد و آسیب احتمالی، 24 ساعت قبل از تاتو زدن الکل و قهوه مصرف نکنید و برای تسکین درد نیز قرص آسپرین را انتخاب نکنید؛ چون همه ی این موارد باعث رقیق شدن خون می شوند و خونریزی را تشدید می کنند.

نخوردنی ها قبل از تاتو

مصرف غذا هایی که حاوی ویتامین C هستند، مانند مرکبات و سبزیجات شیرین را افزایش دهید. سیب‌زمینی شیرین، کلم بروکلی، گل کلم از دیگر مواد غذایی دارای ویتامین C هستند که می توانید قبل از تاتو زدن مصرف کنید. مصرف این مواد گیاهی از طبیعت به ترمیم بافت بدن و فرایند های بازیابی بافت آن کمک می‌کند. مایعات زیادی علاوه بر آب مصرف کنید، مثل سوپ، آبمیوه ها و چای گیاهی. هیدراته نگه داشتن بدنتان در طول تاتو زدن اهمیت زیادی دارد زیرا در غیر این صورت بعد از تاتو دچار سردرد و سرگیجه خواهید شد. قطع کردن خوردنی ها قبل از تاتو کار درستی نیست، پس سعی کنید از هیچ کدام از وعده‌های غذایی صرف‌نظر نکنید. بدن خود را با مقدار کافی از غذا قوی نگه دارید تا تحمل درد تاتو برایتان آسان تر باشد. شب قبل از قرار ملاقات خود برای تاتو، به مهمانی نروید زیرا شما به یک استراحت کامل نیاز دارید؛ خواب کافی باعث آرامش شما خواهد شد.

هنگامی که تاتو را زدید، مصرف سیر و پیاز را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، بسیاری از طبیعت گرایان معتقدند که آنها به خاطر خواص ضد میکروبی شان به تسریع روند درمان کمک می‌کنند. لبنیات، شیر، پنیر و خامه را مصرف نکنید زیرا مقاومت بدن را پایین می آورند و روند بهبود را کاهش می دهند. مصرف شکر نیز قبل از تاتو زدن توصیه نمی شود، آن هم مثل لبنیات عمل می کند.

خوردنی های مضر قبل از تاتو

اعصاب قبل از اینکه تاتو بزنید خیلی حساس خواهند شد. احتمالا” بسیار هیجان زده خواهید بود و میل به خوردنی ها قبل از تاتو در شما زیاد است. نکته این است که در هنگام تاتو زدن بدن شما در شرف انجام ضربه های خفیف است. باید بدنتان را آماده ی این تنش بکنید و یک وعده ی غذایی کامل بخورید و خودتان را محدود نکنید. باز هم تاکید می کنیم که مصرف آب را فراموش نکنید! به مقدار زیاد پروتئین مصرف کنید، پروتئین به بالا بردن سطح انرژی شما کمک زیادی خواهد کرد. از مصرف یک سری خوردنی ها قبل از تاتو مانند ژامبون و کره ی بادادم زمینی غافل نشوید.

علاوه بر مصرف الکل، نوشیدنی های انرژی زا و قهوه را نیز فراموش کنید، حداقل 24 ساعت قبل از تاتو زدن. همانطور که گفتیم الکل باعث رقیق شدن خون شما می شود و در سیستم بدن شما باقی می ماند. هم کار شما سخت خواهد شد، هم تاتو آرتیستتان. پس از میزان مصرف این خوردنی ها قبل از تاتو آگاه باشید. خب، اگر فکر می کنید برای بالا نگه داشتن انرژی تان خوردن یک فنجان قهوه ایده ی خوبیست اشتباه می کنید!

شاید تاتو زدن برای شما ترسناک به نظر برسد، اما در عین حال تمایل به انجام آن داشته باشید. اگر استراحت کافی و غذای مناسب را جدی بگیرید و شب آرام و بدون استرس و گرسنگی را قبل از تاتو زدن بگذرانید، سختی و درد تاتو به لذت تبدیل خواهد شد. اینگونه کار تاتو آرتیست هم راحت تر خواهد شد و شما نیز به طرح دلخواه خود خواهید رسید.

خواب راحت قبل از تاتو زدن

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *