طرح تاتو

معنای نماد های تاتو

متخصص هنر های تاریخی، آندره اسلاتر، نماد های تاتو را اینگونه تعریف کرده است ” تصاویر بدون اینکه حرف بزنند داستان هایی پشت خود دارند”. این همان فرمی است که انسان های اولیه در غار با هم ارتباط برقرار می کردند. با وجود اینکه ما روش‌های زیادی برای ارتباط مدرن داریم، نماد گرایی هنوز نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما بازی می‌کند. بعضی از نماد ها، بسته به باور ها و سبک زندگی شخصی، اهمیت زیادی برای ما و یا دیگران دارند. هنگامی که به دنبال طراحی تاتو می‌گردید، مساله نماد گرایی اغلب خودش را نشان می دهد. اگر شما در مورد معنای نماد های مختلف شک و تردید دارید، بدانید که تنها نیستید. در اینجا چندین طرح را مورد بررسی قرار می دهیم.

احتیاط :

به هر دلیلی که ممکن است در جستجوی معانی نماد های خاص باشید، اطلاعات زیادی برای شما وجود دارد که در بسیاری از سوژه‌ها پیدا می کنید. گاهی اوقات شما همان نماد هایی را می‌بینید که با عقاید متناقض به کار می‌روند. هم چنین ممکن است بیش از یک معنی برای یک طرح خاص پیدا کنید. و بعضی وقت‌ها، فقط باید هر چیزی که می خوانید را نادیده بگیرید و آن را انجام دهید.

گاهی رز فقط یک رز است …

همانطور که اطلاعات را چک می کنید، ممکن است متوجه شوید که رز یک معنای نمادین خاص دارد که با ارزش‌های شما مطابقت ندارد. اگر این مورد است، باید در نظر بگیرید که آیا این ارتباط واقعا واضح است یا نه. به عنوان مثال، شاید علاقه داشته باشید که طرح گل پنتانیاس را تاتو بزنید فقط به این دلیل که به آن علاقه دارید. اما بعد از آن بر روی اینترنت برای معنی پنتانیاس جستجو می کنید. و متوجه خواهید شد که معنی کلمه ی آن خشم است. آرام باشید! بسیاری از این مراجع معانی این نماد ها را فقط برای سرگرمی ارائه می دهند،  نه چیزی که شما بخواهید به آن پایبند باشید. اگر طرحی را می‌خواهید و دلایل خود را دارید که آن را تاتو بزنید، چیز هایی دیگر را که می‌شنوید، فراموش کنید و کار خود را انجام دهید. به علاوه؛ مگر فکر می کنید چند درصد مردم به طرح شما توجه می کنند؟ پس راحت باشید و هر چیزی را که دوست دارید روی بدن خود حک کنید.

نماد های تاتو گل رز

نگاهی به نماد های تاتو و معانی آن‌ها

اکنون که ما درباره اهمیت تشخیص نماد های تاتو صحبت کردیم، بیایید نگاهی به برخی از محبوب ترین نماد ها در سراسر جهان بیندازیم. از آنجایی که نماد های مذهبی طرفداران بیشتری دارند و معانی آن ها بسیار بحث برانگیز است با آن ها شروع می کنیم.

نماد های مذهبی / روحانی ​در تاتو

اگر می خواهید تاتوهای مذهبی روی بدن خود بزنید اما با آن ها آشنا نیستید؛ به شما پیشنهاد می کنیم حتما قبل از انجام آن در مورد آن ها تحقیق انجام دهید. نه تنها ممکن است طرح هایی که انتخاب می کنید با فرهنگ شما همخوانی نداشته باشد، بلکه ممکن است متوجه شوید که آن ها مخالف با باور های مذهبی شما نیز هستند.

مذهب مسیحیت

نماد های مسیحیت یک منبع واقعا عالی برای طرح های تاتو هستند. با وجود اینکه وب سایت ها از این نماد ها به عنوان مثال برای تزئینات درخت کریسمس استفاده می‌کند، آن‌ها سمبل ایمان مسیحی هستند که می‌توانند در همه جا مورد استفاده قرار گیرند. هنر مسیحی یک پایگاه‌ داده بسیار بزرگ از نماد هایی است که در هنر و معماری مسیحی به کار می‌رود.

نماد های تاتو درخت کریسمس

مذهب یهودی

با وجود اینکه تاتو زدن در یهودیت قابل قبول نیست اما بسیاری آن را انجام می دهند. و برخی از نماد های تاتو در این مذهب هستند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

مذهب بودا

آیکونوگرافی بودایی، همان مطالعه در مورد تصاویرو نماد های ثبت شده ی بوداییان است. رایج ترین نماد های بوداییان رنگ های منحصر به فردی دارند. و در مورد تاتو نیز بسیاری طرح خدایان آن ها را انتخاب می کنند که روی بدن خود تاتو بزنند.​

مذهب هندو ( آمیز های از کیش برهمایی و بودایی و غیره )

آیین هندو نماد هایی مثل ” گل لوتوس ” را دارند که بسیار محبوب است.​​​

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *