تاتو آرتیست ها

مصاحبه با تاتو آرتیست؛ سم ریکتس Sam Rickets

سلام سم، به ما بگویید کی و چگونه به تاتو  و تاتو آرتیست شدن علاقه مند شدید ؟

اولین علاقه ام به تاتو فکر می کنم زمانی بود که تنها ۹ سال داشتم، زمانی که باغبان حیاط منزل مان یک خنجر روی بازویش تاتو زده بود و من دائما” به آن نگاه می کردم و برایم سوال بود که چرا و چطور عکس خنجر روی پوست او افتاده است. حدس می زنم اولین تلنگر برای تاتو آرتیست شدن من در آن لحظه اتفاق افتاد. بعد از آن گوش دادن به گروه‌های پانک و هارد کور و دیدن تاتو های آن افراد بود که باعث شد من به سمت تاتو کشیده شوم.

آیا برای این کار دوره ی کارآموزی گذراندید ؟

بله من به مدت دو سال، ۶ روز در هفته دوره کارآموزی را تحت نظر تعدادی از تاتو آرتیست های ماهر در یک فروشگاه تاتو گذراندم. من با فروشگاهی که کارآموزی ام را می گذراندم 1 ساعت فاصله داشتم، برای همین مجبور بودم برای این که ساعت ۹ در اینجا حضور داشته باشم، ساعت ۸ از منزل حرکت کنم. آنجا کارهای دیگری هم انجام می‌دادم مثل تمیز کردن، مرتب کردن کتاب ها، قهوه درست کردن و پاسخ دادن به تلفن ها. من برای انجام دادن این کارها پولی دریافت نمی کردم؛ فکر می کردم که باید بسیار سخت کار کنم و به همین دلیل که در آن فروشگاه تاتو ، کار می کردم و می شود گفت با آن زندگی گردم، بسیار شیفته و عاشق تاتو شدم. از آن لحظه بسیار به آن متعهد شدم و تا الان حسم نسبت به آن کم نشده است.

آیا دوست دارید همیشه تاتوی سنتی کار کنید؟ این روزها تحت تاثیر چه هنرمندانی هستید ؟

بله من همیشه تاتو سنتی کار می کنم، فکر می کنم استعداد و توانایی ام در این زمینه است. من در این زمینه مدرکی ندارم به همین دلیل اشکال و چیزهای ساده طراحی می کنم، چون فقط همین کار را می توانم انجام دهم. فکر می کنم دوره ی کارآموزی به طور کل باعث شد طراحی ام بهتر شود و باعث پیشرفت من شود. در ادامه ی سوال شما از تاتو آرتیست هایی مثل استیو برین، اسکات اسمیت، کریس دتر الهام می گیرم.

تاتو آرتیست سم ریکتس

آیا به نظرتان تاتو در روزهای اول سخت بود ؟

به نظرم تاتو زدن خیلی خیلی سخت بود. بعضی ها به راحتی دستگاه را برمی دارند و شروع می کنند اما برای من بسیار سخت بود.این که بتوانم ذهنم را جمع و جور کنم و تمرکزم را روی تاتو بگذارم سال‌ها طول کشید. البته منظور من را اشتباه برداشت نکنید، در حقیقت درک تاتو و پیچیدگی هایش است که آن را مشکل می کند و در عین حال باعث رشد و پیشرفتش می شود.

آیا کسی هست که به خاطر روز های اول از  او متشکر باشید ؟

بله از مارک مور به دلیل اولین کاری که به من داد تشکر می کنم، من درسال 2007/8 بود که دوره ی کارآموزی ام را شروع کردم، و هرگز آن روزها و کسانی که به من این فرصت را دادند فراموش نمی کنم.

من مدتی است که کار های شما را دنبال می کنم و متوجه شدم که کار هایتان دائما” در حال تکامل است، رازی پشت این امر نهفته است ؟

می دونید طرز تفکر من شبیه به هیچ چیز دیگری نیست، پیشرفت نیاز به زمان دارد، همان طور که روزها و سال ها می گذرد شما چیز های بیشتری یاد می گیرید. اولین بار که این کار را شروع کردم، بسیار با آن درگیری داشتم. زیاد به طراحی و جزئیات و چگونگی رنگ تاتو روی پوست توجه نمی کردم و به عنوان یک تاتو آرتیست فقط تاتو می زدم.

وقتی همان مشتری که خودم برایش تاتو زدم سال بعد برمی گشت و من کار خودم را روی بدن او می دیدم، به نظرم واقعا” افتضاح بود. و از خودم سوالاتی می پرسیدم که باعث می شد به کیفیت تاتو هایم کمک کند. مثلا” این که سایز تاتو، یا سایه ها و ترکیب رنگ ها چگونه باشد بهتر است. چقدر مشکی استفاده کنم بهتر است؟ به همین دلیل کارهای من دائما” رو به تکامل است. من دوست ندارم برای مشتریان تاتویی بزنم که فقط ۶ ماه ظاهر خوبی داشته باشد، سعی می کنم تاتو روی بدن او ۶ تا ۷ سال ماندگاری و کیفیت داشته باشد. اگر در حال حاضر هم تاتو هایی بزنم که ۶ سال پیش می‌زدم به این معنی است که هیچ پیشرفتی در کارم نکردم  و سخت تلاش نکردم. من دوست دارم دائماً بهتر و بهتر باشم و چیزهای جدید یاد بگیرم.

مصاحبه با تاتو آرتیست سم ریکتس

می‌دانم که شما سالیان سال است که نقاشی می کنید ؟ آیا نقاشی تاتو کردن شما را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد ؟

من نزدیک ۱۱ سال است که نقاشی می کشم. در حقیقت قبل از کار تاتو ، نقاشی می کردم. در حال حاضر تاتو و نقاشی به یک اندازه برای من اهمیت دارد. می توانم دنبال ایده و طرح برای نقاشی باشم و هم چنین از آن برای تاتو هم استفاده کنم. نقاشی برای من یک تمرین خلاقیت است و من بسیار از آن لذت می برم.

پروسه ی نقاشی کردنتان چگونه است ؟ در حین نقاشی چیزی می نوشید یا به موسیقی گوش می کنید ؟

من معمولاً دوست دارم طرح هایی که به ذهنم می رسد را سریعاً بکشم. در این صورت احساس بهتری خواهم داشت ایده های بیشتری در ذهنم جریان پیدا خواهند کرد. معمولا” همیشه یک کاپ قهوه هم  در کنار خودم دارم. من با جوهر هندی، آبرنگ و گواش نقاشی می کشم. به همین دلیل محدودیتی در ایجاد طرح هایی که در ذهنم هست ندارم و از انواع رنگ ها می  توانم استفاده کنم.

شما جدیدا” صاحب یک خانواده ی کوچک شدید، آیا آن ها روی هنر شما تاثیر دارند ؟ چگونه بین کار تاتو زدن و رسیدگی به خانواده توازن ایجاد می کنید ؟

من سعی می کنم بتوانم در هر دو نقشم بهترین باشم. همسر من لیاقت بهترین ها را دارد، دوست ندارم احساس کمبود داشته باشند. سعی می‌کنم بین پدر بودن، همسر بودن و تاتو آرتیست بودنم توازن ایجاد کنم، من فکر می کنم دیگران هم با من موافق باشند. فرزندان من برایم اولویت دارند، آن ها یکی از بهترین معلم های من هستند. در حالی که تاتو یکی از بزرگترین و مهم ترین قسمت های زندگی من می باشد اما خانواده ام را ترجیح می دهم، به همین دلیل روزهایی را برای وقت گذراندن با آن ها تعیین می کنم. وقتی برای کار مسافرت می کنم آن ها را هم با خود می برم. همسر من مادر فوق العاده ایست، موضوع را درک می‌کند که من نیاز به کار کردن و سفر کردن دارم تا آینده‌مان را بسازم.

دوستان زیادی دارید که تاتو آرتیست هم هستند آیا با قرار گرفتن در اطرافشان از آن ها الهام می گیرید ؟

قطعا” بله؛ باعث می شود که سخت تر کار کنم و نقاشی بیشتری بکشم و به طور کل تاتو آرتیست بهتری باشم.

آینده خود را چگونه می بینید ؟

امیدوارم در سال آینده بتوانم سفرهای بیشتری به آمریکا و استرالیا بروم، و این که بتوانم بهتر و بهتر تاتو بزنم و پدر و همسر بهتری باشم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *