ریموو تاتو

محو شدن تاتو، راهکار جلوگیری و بهبود آن

همان طور که گفته شده است، تاتو همیشه روی پوست می ماند و همیشه همان کیفیت و ظاهر اولیه را ندارد. اگر برای چند سالیست که تاتو دارید، احتمالا” متوجه شده اید مثل روز اول تازه به نظر نمی آید و این به این خاطر  محو شدن تاتو یا کم رنگ شدن آن است. در حالی که در هر صورت تاتوی شما محو می شود اما بسته به عوامل متعدد برخی از آن ها زود تر از بین می روند که در این مقاله در موردش بحث خواهیم کرد.​

آیا ممکن است رنگ های تاتو محو شوند ؟

اگر از ابتدا از آن‌ها مراقبت نکنید، رنگ تاتو حتما” از بین خواهند رفت. رنگ‌های روشن به طور کلی سریع‌تر از رنگ‌های تیره‌تر از بین خواهند رفت، و جوهر سفید که معمولا” سریع‌تر از همه رنگ‌ها از بین می رود. ​تاتو های آبرنگی و پاستلی نیز  به طور کلی به خاطر این واقعیت که این تکنیک به طور کلی نیازمند رنگ‌آمیزی روشن‌تر و بیشتر هستند، سریع‌تر از  بقیه محو می‌شوند. با این حال، جوهر های رنگی در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی بهبود پیدا کرده‌اند و این پیشرفت‌ها به جلوگیری از محو شدن تاتو ها تا حد زیادی کمک می کند.

آیا تاتو های مشکی و خاکستری هم محو می شوند ؟

درست مثل تاتو های رنگی، تاتو های مشکی و خاکستری هم اگر درست مراقبت نشوند، به مرور زمان محو می‌شوند. درک چگونگی پروسه ی تاتو به شما کمک خواهد کرد تا متوجه شوید چرا رنگ های تاتو دائمی نیستند.

در حالی که تاتو های تیره‌تر با جوهر سیاه به طور کلی قوی‌تر هستند و زمان بیشتری روی سطح پوست باقی می مانند، اما اگر توسط تاتو آرتیست غیر حرفه ای ترکیب شوند یا به طور درست تزریق نشوند، امکان محو شدن یا تغییر رنگ را دارند. مانند تاتو های رنگی، اجزای مورد استفاده در جوهر سیاه هم در طول چند سال گذشته به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته اند و بسیار مقاوم تر از قبل هستند.

دلایل اصلی محو شدن تاتو چیست ؟ ​

در حالی که عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند به کم‌رنگ شدن تاتو کمک کنند، عوامل زیادی وجود دارند که بسیار رایج هستند. این موارد عبارتند از: ​

محل تاتو

محل های مختلفی در بدن وجود دارند که در آن‌ها تاتو به طور کلی سریع‌تر از زمانی که در نواحی دیگر قرار گرفته‌اند، از بین خواهند رفت. تاتو در هر منطقه‌ای از بدن که به طور معمول در تماس با دیگر نقاط بدن است، به طور کلی سریع‌تر از بین خواهند رفت، مثل انگشتان و لب‌ها.

دلایل اصلی محو شدن تاتو

به همین ترتیب، اگر شما در منطقه ‌ای تاتو زدید که به طور معمول به چیز دیگری ( مانند لباس ) مالیده می‌شود، به طور کلی با سرعت بیشتری از بین خواهند رفت. تاتو در بالای پاها مثال خوبی در این مورد است. تماس دائمی بین پاها و جوراب / کفش در طول زمان باعث می‌شود که تاتو در آن منطقه به آرامی از بین برود تا زمانی که به طور قابل‌توجهی آشکار شود. در نهایت، تاتو در اطراف مناطقی از بدن که به شدت تحت‌تاثیر کاهش وزن و افزایش وزن قرار دارند، می‌تواند نشانه‌هایی از محو شدن تاتو را نشان دهد که در صورت بروز  نوسانات شدید وزن ممکن است رخ دهد. هم چنین باید توجه داشته باشید که اگر جوهر را روشن‌تر کنید، سرعت محو شدن تاتو سریع‌تر خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید تاتوی شما ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد، سعی کنید طرح هایی انتخاب کنید که با رنگ های سیاه کار شوند.

کیفیت رنگ در محو شدن تاتو

همان طور که در بالا اشاره کردیم، کیفیت رنگ مطمئنا” به طول عمر  یا به تعویق انداختن محو شدن تاتو کمک بسیاری می کند. اگر مواد اولیه و تشکیل دهنده ی جوهر تاتو بی کیفیت یا کم کیفیت باشد، یا اگر رنگ توسط تاتو آرتیست آبکی شود، مطمئنا” ماندگاری رنگ های با کیفیت را نخواهد داشت.

قبل از این که تاتو بزنید، از کیفیت رنگی که قرار است برای شما استفاده شود، اطمینان حاصل کنید. مثلا” از تاتو آرتیست خود بخواهید برند رنگی که قرار است برای شما استفاده کند به شما بگوید تا شما تحقیق کنید. البته باید این را در نظر داشته باشید که هرچه رنگ روشن تر باشد، سریع تر هم پاک می شود، مثل رنگ های صورتی و زرد. هم چنین اگر طرح انتخابی شما سایه روشن هم داشته باشد، انتظار داشته باشید که سریع تر پاک شود.​

تاثیر مراقبت در محو شدن تاتو

مراقبت بعد از تاتو ، یکی از مهم ترین دلایل برای میزان ماندگاری تاتو ی شماست. جوهر های تاتو برای چند هفته ی اول هنوز تثبیت نشده اند و باید تا جایی که می توانید از آن ها مراقبت کنید. ​ نه تنها این، بلکه در عرض چند هفته اول، تاتو ی شما مراحل مختلف را طی خواهد کرد و ممکن است پوسته ریزی داشته باشید. باید سعی کنید عمدا” آن پوسته ها را از پوستتان جدا نکنید تا به رنگ آسیب نرسد. به همین دلیل باید اجازه دهید تاتو ی شما روند بهبودی اش را خود به خود و بدون دستکاری طی کند.

نکته دیگری که باید در مورد آن مراقب باشید، این است که وقتی تاتو ی شما در حال التیام است، از چه لوسوین یا پمادی، و چه مقدار از آن را می خواهید استفاده کنید. برخی از لوسیون ها چربی زیادی دارند و به همین ترتیب، استفاده بیش از حد از آن ها می‌تواند منطقه را اشباع کند و به داخل پوست نفوذ کند، جوهر را رقیق کرده و آن را محو کند.

عامل اصلی در محو شدن تاتو : نور خورشید

خورشید یکی از عوامل اصلی در محو شدن تاتو می باشد. وقتی بیرون می روید، هیچ چیزی مثل نور خورشید نمی تواند به تاتوی شما و رنگ آن آسیب بزند. اشعه ی ماورا بنفش خیلی سریع به پوست نفوذ می کنند و جوهر را از هم می پاشاند و البته باعث آفتاب سوختگی هم می شود؛ که خود آفتاب سوختگی یک دلیل دیگر برای محو شدن رنگ تاتو است، چون به لایه های زیرین پوست آسیب وارد می شود.

هنگامی که تاتو ی جدید می زنید، سعی کنید برای 2 تا 3 هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید. بسیاری از کرم ها و لوسیون های ضد آفتاب مواد شیمیایی مضری برای پوست دارند که باعث تحریک پوست التیام یافته در اطراف تاتو می شوند. بنابراین سعی کنید ناحیه ی تازه تاتو شده را با چیزی شبیه ماسک یا کلاه پوشش دهید. زمانی که تاتو به صورت کامل پوسته ریزی کرد، می توانید از ضد آفتاب استفاده کنید. بدون این که ناحیه را تحریک کنید. باید برای محافظت از تاتو حداقل از لوسیونی با اس پی اف 30 استفاده کنید.

روند طبیعی پیری پوست

در نهایت، تاتو ی شما در طول زندگی شما محو خواهد شد، چون پوست شما پیر تر خواهد شد و متاسفانه هیچ راهی برای کند شدن آن وجود ندارد. با تلاش برای جلوگیری از فاکتورهای دخیل در بالا، شما می‌توانید از کم‌رنگ شدن تاتوی خود جلوگیری کنید، اما باید برای این واقعیت آماده باشید که هیچ چیز باعث جلوگیری از کم‌رنگ شدن آن نمی‌شود. هم چنین باید به یاد داشته باشید که یک تاتو در پوست سالم زیبا به نظر می رسد، و به همین دلیل باید سعی کنید از پوست و تاتو ی خود به بهترین نحو که می‌توانید مراقبت کنید.​ به این معنی که شما باید پوست ناحیه ی تاتو شده را تا جایی که ممکن است مرطوب کنید تا منطقه هیدراته باشد. نوشیدن فراوان آب نیز به این کار کمک خواهد کرد. داشتن رژیم غذایی متعادل اطمینان می‌دهد که پوست شما مواد مغذی را دریافت می‌کند که باید جوان به نظر برسد، در حالی که ورزش مداوم هم تاثیر بسیار زیادی دارد.

روند طبیعی پیری پوست در محو شدن تاتو

اگر تاتوی شما تا حد زیادی محو شد چه کاری باید انجام دهید ؟

اگر تاتو در طول زمان به طور چشمگیری کم‌رنگ شده‌است، متاسفانه روش‌های زیادی برای تقویت جوهر وجود ندارد. موفق‌ترین روش برای تقویت تاتوی رنگ و رو رفته شما این است که یک هنرمند با تجربه دوباره تاتو روی پوست شما انجام دهد. در این پروسه، تاتو آرتیست شما، رنگی جدید درست می کند و هایلایت های جدیدی به پوست شما اضافه می کند تا عمق و بافت تاتو ی شما را بازسازی کند.

هم چنین به یاد داشته باشید که حتی اگر  نمی‌خواهید همان طراحی را بر روی یک تاتوی قدیمی انجام دهید. بسیاری از افراد به جای این که همان تاتو را انجام دهند، طرح جدیدی را انتخاب می کنند. به طور کلی بهتر است این کار حرفه ای را یک تاتو آرتیست ماهر انجام دهد. بیشتر تاتو آرتیست ها می‌توانند به طور کامل یک طرح قدیمی را ماسک بزنند تا جایی که به هیچ وجه قابل‌تشخیص نباشد. بسیاری موارد وجود داشته است که افرادی از طرح خود خسته شده اند یا در وهله ی اول از طرح انتخابی شان پشیمان شدند و این کار را انجام دادند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *