اطلاعات جانبی تاتو

تاتو و 14 حقیقت جذاب در مورد آن

تاتو ها برای بسیاری از افراد جذاب هستند. در اینجا برخی از حقایق در مورد تاتو ارائه شده است.

1   براساس نظرسنجی، زنان بیشتری نسبت به مردان در ایالات متحده، تتو دارند. با توجه به نظرسنجی جدید منتشر شده توسط شبکه اکسیژن و تحقیقات لایت اسپید، 59 درصد زنان و 41 درصد مردان تتو روی بدن خود دارند. علاوه بر این، 40 درصد از زنان تجربه تاتوی خود را با دیگران به اشتراک میگذارند. ظاهرا زنان برای تاتو زدن علاقه و دلایل بیشتری در مقایسه با مردان دارند.

2   برای مخلوط کردن رنگ تاتو ، گاهی اوقات از ادرار استفاده می شود. گاهی اوقات نیز رنگ تاتو را با گرد و غبار زغال سنگ نیز ترکیب می کنند.

رنگ تاتو

پایه های رنگدانه: سازندگان رنگ های تتو مجبور نیستند مواد تشکیل دهنده خود را نشان دهند یا آزمایشات انجام دهند. دستور العمل ها ممکن است اختصاصی باشند. جوهرهای حرفه ای تتو ممکن است از اکسید آهن، نمک های فلزی و پلاستیک ساخته شود. جوهر تاتو خانگی یا سنتی ممکن است از قلم جوهر، جگر، خاک، خون یا سایر مواد تشکیل شده باشد. فلزات سنگین برای رنگ ها شامل جیوه (قرمز)، سرب (زرد، سبز، سفید)، کادمیوم (قرمز، نارنجی، زرد)، نیکل (سیاه)، روی (زرد، سفید)، کروم (سبز)، کبالت (آبی)، آلومینیوم (سبز، بنفش)، تیتانیوم (سفید)، مس (آبی، سبز)، آهن (قهوه ای، قرمز، سیاه) و باریم (سفید) هستند. اکسید فلزی مورد استفاده شامل فرسیانید و فرایشیانید (زرد، قرمز، سبز، آبی) است. مواد شیمیایی آلی استفاده شده شامل آیزو شیمیایی (نارنجی، قهوه ای، زرد، سبز، بنفش) و مواد شیمیایی حاصل از نفتا (قرمز) است. کربن (دوده یا خاکستر) نیز برای رنگ های سیاه و سفید استفاده می شود. عناصر دیگر مانند رنگدانه ها شامل آنتیموان، آرسنیک، بریلیم، کلسیم، لیتیم، سلنیوم و گوگرد هستند. تولید کنندگان جوهر تتو معمولا از ترکیب رنگدانه های فلزات سنگین با عوامل روشن کننده مانند سرب و تیتانیم برای کاهش هزینه های تولید استفاده می کنند.
مواد تشکیل دهنده برخی از جوهرهای “درخشان” به شرح زیر می باشد: 97.5 درصد پلی متیل متاکریلات و 2.5 درصد میکروسکوپ های رنگ فلورسنت برای محافطت از پوست در برابر اشعه خورشید.

3   هنگامی که شما روی بدن خود تاتو می زنید، پوست خود را توسط دستگاه تتو 50 تا 3000 بار در دقیقه سوراخ می کنید.

4   فیلسوف کنفوسیوس مخالف تتو بود، زیرا او مدعی بود که بدن انسان یک هدیه است. با این حال، مجسمه های سنگی چین در اوایل قرن 3 قبل از میلاد، مردان را با تتو روی صورت خود نشان می دهند.

5   افلاطون معتقد بود که روی بدن افراد متخلف باید به صورت اجباری تتو زده شود.

6   دومین شخص معروف در زمینه تتو، 99.9 درصد بدن خود را تاتو زده است و این کار را با الگو برداری از لئوپارد انجام داده است. لاکی دایمند ریچ متولد سال 1971 و اسکاتلندی است و معروف ترین شخصی است که کل بدن خود را تتو زده است، حتی داخل دهان و گوش خود را. او از سال ۲۰۰۶ در کتاب رکوردهای جهانی گینس رکوردار بیشترین تاتوی بدن (۱۰۰ درصد) است.

7    آمریکایی ها سالانه 1.65 میلیارد دلار برای تتو هزینه صرف می کنند.
8     محبوب ترین تصاویر و طرح های تاتو فرشته ها و قلب ها هستند.

طرح تاتو

9    جوهر تاتو به لایه دوم پوست، درم، وارد می شود. سلول های درم پایدارتر از اپیدرم (لایه سطحی) هستند.

10   شکل نوشتاری و دستوری تتو یکی از نامناسب ترین و اشتباه ترین کلمات در زبان انگلیسی است.(Tattoo)

11   زنان در مقایسه با مردان بیشتر احتمال دارد که تتو روی بدن خود را پاک کنند.
12  “تعطیلات” به ناحیه ای گفته میشود که رنگ تتو از بین رفته است.
13  لیزر موثرترین روش برای از بین بردن تتو است. تاتو های سیاه و سفید راحت تر پاک میشوند. تتو های رنگی به دلیل جذب تعداد بیشتری از امواج لیزر سخت تر پاک می شوند.

پاک کننده تاتو

14   تامی لی در سال 2007 یک رکورد جهانی را ثبت کرد. او اولین مردی بود که در وسط هوا تاتو کرد. نام او وارد کتاب رکوردهای گینس شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *