مشکلات و معضلات تاتو

بهترین راه درمان جای زخم تاتو

هنگامی که تصمیم گرفتید روی پوست خود تاتو بزنید از حرفه ای بودن تاتو کار خود اطمینان حاصل کنید. اسکار ناشی از تاتو دلایل مختلفی دارد و یکی از مهم ترین آن ها تاتو کار بی تجربه است. اگرچه باید این را بدانید که تاتو به خودی خود یک زخم است و زخم هم اسکار به جای می گذارد اما هنگامی که زخم تاتو بهبود پیدا می کند با بقیه قسمت‌های پوست یک دست می شود. یکی از علائم ناخوشایندی که شما را متوجه اسکار تاتو می‌کنند به وجود آمدن برجستگی در آن ناحیه است.

حس ناخوشایند زخم تاتو

اگر بعد از گذشت ۷ تا ۱۰ روز از تاتوی خود خط های برجسته روی ناحیه تاتو شده مشاهده کنید به این معنی است که شما دچار زخم تاتو شده اید. برای این که رنگ یا جوهر تاتو شما به طور دائمی زیر پوست شما بماند تاتو کار شما مجبور است به لایه های زیرین پوست شما نفوذ کند. اگر پوست حساس یا مقاوم به درمان داشته باشید یا مراقبت‌های بعد از تاتو را به خوبی انجام ندهید، آن موقع است که اسکار تاتو روی پوست شما خواهد ماند. البته همیشه مقصر تاتو کار شما نیست و برای کمتر کردن ریسک، بهتر است از تاتو کار حرفه ای کمک بگیرید.

از شیره برگ آلوورا برای درمان زخم استفاده کنید

شیره برگ آلوورا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و التیام بخشی که دارد بهترین درمان اسکار ناشی از تاتو است. برخی از ترکیبات برگ آلوورا پلی ساکاریدها، منن ها، آنتراکین ها و لکتین ها هستند. آلوورا به دلیل داشتن این ترکیبات خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کاهش التهاب و اسکار می شود؛ خاصیت مرطوب کنندگی آن اسکار را هیدراته نگه می دارد و موادی که در شیره آلوورا پیدا می شود خواص آنتی باکتریال دارد که ناحیه تاتو شده را از عفونت در امان نگه می دارد. ترکیب تمام این مواد در شیره ی برگ آلوورا با استفاده درست از آن می تواند به کاهش اسکار و یکنواخت شدن آن با پوست بسیار کمک کند. البته این موضوع وقتی درست است که زخم تاتو قابلیت بهبودی را داشته باشد.

درمان زخم تاتو با آلوورا

چگونه از شیره برگ آلوورا برای درمان اسکار استفاده کنید ؟

به راحتی قسمتی از برگ آلوورا را شکاف دهید سپس فشار دهید تا شیره آن بیرون بیاید و در ناحیه ی زخم تاتو قرار دهید. شیره را در طول روز چندین بار در ناحیه بمالید تا احساس کنید که زخم کمتر شده است. اگر زخم شما خیلی عمیق باشد یا بدن شما به درمان مقاوم باشد، ممکن است زخم کاملاً درمان نشود اما سطح آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و جای زخم با قسمت‌های دیگر پوست شما یکنواخت می شود. قبل از این که تصمیم بگیرید اقدامات دیگری مثل مراجعه به تاتو کار حرفه ای که بتواند اطراف زخم را تاتو بزند که کمتر قابل توجه باشند و یا زیر نظر جراح زیبایی بروید باید به تاتوی خود حداقل یک سال زمان دهید تا به طور کامل بهبود پیدا کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *