ریموو تاتو

آیا کرم های از بین برنده تاتو عملکرد درستی دارند؟

کرم پاک کننده تاتو چیست؟

این کرم‌ها روی تاتو قرار داده می‌شوند تا جوهر را از سطح پوست پاک کنند. بسیاری از آن ها در فروشگاه‌های اینترنتی قابل دسترس هستند اما هنوز شواهدی مبنی بر عملکرد درست آن ها وجود ندارد. بسیاری از این محصولات ادعای پاک شدن خالکوبی به طور کامل را ندارند. در عوض ادعا می کنند که به کمتر شدن آن بسیار کمک می‌کند. کرم های پاک کننده تاتو عوارض جانبی بسیار زیادی دارد مثل ایجاد سوختگی و اسکار بر روی پوست. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا متوجه شوید که چرا کرم های از بین بردن تاتو کارساز نیستند و با روش هایی که آن ها را از روی پوست پاک می‌کنند و عوارض کمتری دارند آشنا شوید.

آیا کرم های پاک کننده تاتو واقعاً عملکرد درستی دارند؟

پاسخ منفی است. باور عامه مردم این است که این کرم ها رنگ پوست را سفید می کنند یا می توانند لایه سطحی پوست را از بین ببرند. برخی ادعا دارد که این کرم ها می توانند رنگ سفید را جایگزین رنگ های دیگر کنند. جوهر تاتو به لایه درم پوست شما تزریق شده است، پس بسیاری از پاک کننده های سطحی بی تاثیر هستند؛ در بهترین حالت کرم می تواند خالکوبی را محو کند. کرم های پاک کننده تاتو حاوی مواد شیمیایی مثل اسید تری کلروائوستیک هستند که برای دیگر مشکلات پوستی هم مورد استفاده قرار می گیرند. این ماده مورد استفاده کلینیک های زیبایی برای درمان مشکلات پوستی است و استفاده از  آن در منزل ممکن است خطرناک باشد.

آیا این کرم ها عوارض جانبی دارند؟

مواد شیمیایی مثل اسید تری کلروائوستیک، دارای تاییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا است اما استفاده از آن در کرم ها این تاییدیه را ندارد. در حقیقت در حال حاضر هیچ کرمی در بازار تاییدیه این سازمان را ندارد. با این حال این کرم ها می توانند عوارض جانبی دردناک از قبیل: قرمزی، خارش، سوختگی، لایه برداری، اسکار دائمی، تغییر رنگ پوست دائمی، التهاب را داشته باشند. اگر شما حساسیت دارید استفاده از این کرم ها ممکن است زندگی شما را به خطر بیندازد و علائمی مثل خارش، کهیر، ورم، مشکل تنفسی، حالت تهوع، استفراغ، آنافیلاکسی را در پوستتان مشاهده کنید.

برای از بین بردن خالکوبی چه روش بی خطری وجود دارد؟

چند روش برای پاک کردن تاتو وجود دارد که بی خطر هستند البته اگر متخصص پوست یا پزشک آن ها را انجام دهند مثل : جراحی لیزری، برداشتن پوست با جراحی، درما ابریژن.

جراحی با لیزر

در این روش خالکوبی را با استفاده از یک نوع لیزر به نام Q-Switched پاک می کنند. این لیزرها پالس گرمای متمرکز شده را بر روی پوست اعمال می کنند تا جوهر در پوست بشکند. از آنجا که در این روش گرما نقش مهمی دارد ممکن است پوست شما دچار تورم و خونریزی در این پروسه درمان شود. پزشک شما کرم آنتی باکتریال (نئوسپرین) برایتان تجویز می کند تا از ایجاد عفونت جلوگیری کند. هزینه این روش بستگی به اندازه، رنگ و نوع تاتو شما دارد که برای از بین رفتن کامل آن باید این درمان را در چند جلسه انجام دهید.

پاک کردن تاتو

برداشتن پوست

برای انجام این کار پزشک شما پوست اطراف خالکوبی را با بی حسی موضعی بی حس می کند سپس با استفاده از تیغ جراحی قسمت تاتو را از روی پوست شما بر می دارد و بخیه می زند. این روش بسیار موثر است و در طی یک جلسه پایان می پذیرد و همچنین تاتو به طور کامل از بین می رود اما به طور قطع اسکار روی پوست شما به جا می گذارد و برای تاتو های وسیع قابل انجام نیست. هزینه این درمان به اندازه تاتو و محل آن بستگی دارد.

درما ابریژن

در این روش از دستگاهی شبیه به دستگاه سنباده زن چرخشی استفاده می شود بعد از این که پوست شما با بی حسی موضعی یا فریز کردن بی حس شد دکتر شما با استفاده از برس سایشی دایره ای تاتو را از بین می برد. پس از یک هفته از انجام درما ابریژن پوست شما دچار خراش می‌شود. این روش به اندازه ی جراحی با لیزر موثر نیست به همین دلیل اولین انتخاب پزشک شما برای پاک کردن تاتو نمی باشد.

از بین بردن تاتو با درما ابریژن

کدام روش برای ما مناسب است؟

همه روش های پاک کننده تاتو برای شما مناسب نیستد. اندازه، رنگ و نوع جوهری که برای پوست شما قرار دارد به موفقیت راه درمانی انتخابی شما تاثیر می گذارد. اگر پوست حساسی داشته باشید یا به درمان مقاوم باشید پزشک شما هرگز روش جراحی را پیشنهاد نمی کند. علاوه بر این لیزر درمانی بسیار گران و زمان بر است به خصوص برای تاتوها با سایز بزرگ. برداشتن پوست به طور قطع اسکار قابل توجهی را روی پوست شما به جا می گذارد و برای تاتو های بزرگتر بسیار دردناک است. این روش برای تاتو های کوچک بهتر نتیجه می دهد. اگر لیزر یا جراحی پوست برای شما گران است و یا ممکن است روی پوست شما جواب ندهد بهترین گزینه درما ابریژن است. درما ابریژن ارزان تر است و برای تاتو های کوچک بسیار مناسب است، همچنین عوارض کمتری نسبت به دو روش دیگر دارد.

قبل از اینکه برای پاک کردن تاتو خود اقدام کنید این سوالات را از متخصص زیبایی بپرسید :

کدام روش برای پوست من بی خطر است؟

کدام درمان را برای من پیشنهاد می کنید؟

چقدر هزینه دارد؟

پروسه درمان چقدر طول می کشد؟ آیا چندین درمان نیاز دارم؟

آیا خطری مرا تهدید می کند؟

آیا این روش دردناک است؟ از کدام نوع بی حسی برای من استفاده می کنید؟

آیا ممکن است در فعالیت های روزانه من اختلال ایجاد کند؟

چگونه متوجه می شوید که برای انجام درمان آماده هستم؟

این روش روی من تاثیر می گذارد؟

از پزشکتان بخواهید به شما یک تاتو کار با تجربه و ماهر معرفی کند. شاید پزشک شما یک متخصص زیبایی را برای انجام یکی از این روش ها به شما معرفی کند. آن ها به مدارک پزشکی شما مراجعه می کنند تا از آمادگی شما مطلع شوند.

از بین بردن تاتو

نکته آخر

کرم های پاک کننده تاتو عملکرد مناسبی ندارند فقط می‌توانند آسیب‌های جدی به پوست شما وارد کنند که تا ابد روی پوستتان باقی بماند. روش های بسیار زیاد و موثری برای پاک کردن تاتو وجود دارد که هم بی خطر و هم تاثیر گذار هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *