تاتو آرتیست ها

مصاحبه با تاتو آرتیست؛ جانی گلوم Johnny Gloom

جانی گلوم تاتو آرتیست ۲۳ ساله ای است که در استودیوی شخصی اش در پاریس تاتو می زند. طرح های او ساده و در عین حال بسیار ظریف هستند. یکی از بانوانی است (بله جانی نام خانم است) که ما را جذب خودش کرد و ما در اینجا در مورد این که چگونه به یک تاتو آرتیست تبدیل شده و از چه چیزهایی الهام می‌گیرد با او صحبت می‌کنیم.

چه مدت است که تاتو آرتیست هستید ؟

تقریباً یک سال.

چگونه به این عرصه وارد شدید ؟ آیا پیش زمینه ای از هنر داشتید ؟

در حقیقت نه. من در پاریس ارتباطات و تبلیغات خواندم، علاقه زیادی به آن نداشتم. یک روز اتفاقی افتاد که من عاشق تاتو شدم. در حال حاضر غرق در دنیای آن هستم.

سبک کار خود را چگونه تعریف می کنید ؟

دقیقا” نمی دانم، شاید مینیمالیست و مشکی.

طرح های تاتو آرتیست جانی گلوم

چه چیزی شما را تحت تاثیر قرار می دهد ؟

من از همه چیز الهام می‌گیرم. بیشتر احساسات مرا تحت تاثیر قرار می دهد. من آدم احساساتی هستم. همه ما انسان هستیم و احساسات مشترک داریم، اگر من به یک چیزی احساس داشته باشم افراد دیگر هم همین حس را دارند. عشق، نفرت، خشونت، علاقه، سکس. عشق با بشر آمیخته شده است و همه آن را می شناسند.

چه چیزی در زن ها وجود دارد که باعث می شود شما آن ها را به عنوان موضوع برای تاتو استفاده کنید ؟

من عاشق زن ها هستم. به نظر من آن ها یکی از زیباترین مخلوقات هستند. مخصوصاً بانوان پاریسی، به نظرم آن ها بسیار خاص هستند. من از دیدن آن ها لذت می برم، از دست هایشان، حالت های شان، مدلی که سیگار روشن می کنند و حتی از ناراحتیشان.

طراحی ناراحتی از تاتو آرتیست جانی گلوم

آیا از تاتو آرتیست های دیگر هم الهام می گیرید ؟

بسیاری از هنرمندان را تحسین می کنم. بیشتر از هنرمندانی الهام می‌گیرم که خودشان تاتو آرتیست نباشند. مثلاً از عکاسانی مثل : هلمت نیوتون، استیو کلین و گای بوردین. آن ها  همه چیز را متفاوت جلوه می دهند.

آیا عضو کنوانسیون خاصی هستید یا این که برنامه‌ای برای آن دارید ؟

هیچ برنامه‌ای برای آن ندارم من انسانی رها هستم و آزادی ام را دوست دارم.

کدام قسمت تاتو برای شما جذاب است؟

تاتو یکی از قدرتمند ترین چیزهایی است که تا به حال دیدم.

چه چیزی باعث شد که به این صنعت بیایید ؟

در پاریس تبلیغات و ارتباطات خواندم اما مسیر درستی برای من نبود. در این دنیا خلاقیت خود را به دلایل اشتباه می فروشید، دیگران را هم وادار به این کار می کنید؛ به نظر من این احمقانه است. من پشیمان نیستم چیزهای زیادی یاد گرفتم، توانستم جامعه و مردم را بیشتر بشناسم و در حال حاضر دید فرهنگی بسیار خوبی دارم.

دوره کارآموزی سخت بود ؟

هم بله، هم خیر. دوره کارآموزی به روش سنتی را نگذراندم. برخی از تاتو آرتیست هایی که من را باور داشتند به من آموزش دادند. فکر کنم باید تمام طول زندگی ام مشغول یادگیری باشم.

تاتو آرتیست های مورد علاقه شما چه کسانی هستند ؟

افراد بسیار زیادی هستند. ما در دنیا تاتو آرتیست های بسیار خوبی داریم. افرادی مثل: الکساندر گلیم، جیم فیلیپ برتون، رافائل دلالند و خیلی های دیگر.

اگر تاتو آرتیست نمی شدید چه کاره می شدید ؟

گانگستر. به بانک دستبرد می زدم یا ممکن بود اگر عشقم را پیدا نمی کردم قاتل زنجیره ای می شدم یا یک مجرم خطرناک! می دونید یک کار هیجان انگیز انجام می دادم چون من هیچ هنری بلد نیستم.

توصیه ای به افرادی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند دارید ؟

فکر نمی‌کنم آنقدر حرفه ای باشم که بتوانم به کسی در این زمینه توصیه ای کنم. این سوال را از تاتو آرتیست های حرفه ای تر بپرسید.

بهترین چیز هایی که به دلیل کارتان تجربه کردید چیست ؟

دائماً در حال خلق اثر باشم و به افرادی که آن ها را تحسین می کنم، نزدیک شوم. من بابت شروع موفقیت آمیزم بسیار سپاس گزار هستم.

توضیحی مختصر در رابطه با هنر جانی گلوم …

موضوع اصلی هنر جانی گلوم غم و اندوه است. این تم در همه آثار او دیده می‌شود. بانوان قهرمان آثار او که غرق در رنگ مشکی هستند، رنج انسان را نشان می دهند. آن‌ها گریه می‌کنند و یا در آغوش مرگ  فرو می ریزند. برخی از آن ها در تنهایی سیگار می کشند، برخی بی احساس و بی روح هستند و بسیاری از آن ها به شدت قلبشان شکسته است. هنگامی که جانی مشغول طراحی است به احساسات تاریک و فرد درون خودش نگاه می کند.

تاتو آرتیست جانی گلوم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *