اطلاعات جانبی تاتو

دستگاه تاتو، انواع آن و نمونه هایی از برند ها

دستگاه تاتو انواع مختلفی دارد. یکی از این مدل ها ، گان ( کویل یا مگنتی ) مي باشد. دستگاه های تاتو اين امکان را براي تاتو کار ها فراهم مي کنند تا رنگدانه ها را به لايه هاي زيرين سطح پوست منتقل و طرح مورد نظر را ايجاد کنند.

نحوه کار دستگاه های کویل به این شکل است که با استفاده از يک سري سيم پيچ هاي الکترومغناطيسي که براي کمک به حرکت ميله سوزن و بالا و پايين شدن بر روي سطح پوست مي باشد. همان طور که با ضربات سوزن به پوست، رنگ به داخل پوست تزريق مي شود. دستگاه های جدید تاتو امکان تنظيم سرعت سوزن و هم چنين کنترل مقدار جوهر را دارد، در نتيجه  تاتو کار مي تواند بيشتر توجه خود را به طرح تاتو مورد نظر اختصاص دهد.

انواع دستگاه تاتو

  1. دستگاه تاتو روتاری ها

روتاری ها برای رسیدن به همان هدف قرار دادن رنگ تاتو در زیر سطح پوست ( یعنی اپیدرم ) و قرار دادن آن در لایه دوم پوست، به کار می روند.

مزایای دستگاه Rotary

  • کم صدا بودن
  • وزن سبک
  • قابلیت استفاده برای بدن و صورت
  • سایزهای کوچک تر سوزن با بهترین دستگاه های تاتو روتاری بهترین نتیجه را به دست خواهند آورد.

معایب دستگاه Rotary

  • به دلیل داشتن آرمیچر، احتمال خرابی دستگاه ها نسبت به کویل ها بیشتر است.
  • معمولا” به دلیل دورانی ضربه زدن برای سایه زدن مناسب تر هستن ( با توجه به استروک دستگاه ها که البته لاینر هم کار می کنند.)
  1. دستگاه تاتو کویل

 مزایای دستگاه های کویل

  • معمولا” ( نه همیشه) برای لاین و پرکردن مناسب تر هستن ( با توجه به اسپرینگ دستگاه)

با توجه به قطعات استفاده شده در دستگاه ها، درصد خرابی کمتر است.

 معایب  دستگاه های کویل

  • صدای بیشتر
  • وزن بالاتر نسبت به روتاری ها

بیشتر قطعات متحرک هستند و هزینه تعمیر و نگهداری بالاتری نیز دارد.

چندین نمونه از برند های دستگاه های تاتو

دستگاه Bishop Rotary Tattoo

دستگاه های تاتو روتاری کاملا” متعادل هستند و در دستان شما عملا” بی وزن و خیلی سبک هستند. آن ها درد مچ دست و علائم سندرم تونل مفاصل را کاهش می دهند و به تاتو آرتیست ها اجازه می دهند سریع تر و طولانی تر کار کنند. هر دستگاه دارای یک موتور سوئیس مکسون که جنس بدنه آن از آلومینیوم هواپیما است.

دستگاه تاتو بی شاپ

دستگاه تاتو Borg Coil

این دستگاه تاتو کویل سنتی با مراقبت از دستان شما طراحی شده اند و در ایالات متحده آمریکا با دقت کار می کنند. ماشین های تاتو Borg  با قاب های آلومینیومی سبک وزن خود، که این ماشین ها را به طرز باور نکردنی متعادل می کند، شناخته شده است. در ادامه در مورد انواع دستگاه تاتو و مدل های مختلف توضیح داده شده است .

دستگاه Cheyenne Hawk Rotary Tattoo

یکی از سبک ترین دستگاه های تاتو در بازار می باشند که در حدود (110 گرم) وزن دارند. آن ها سبک و انعطاف پذیر هستند و موتورهای با طول عمر بالا دارند.

دستگاه تاتو CTPS Saveria Coil & Rotary

CTPS Saveria تولید کننده دستگاه تاتو در آمریکای جنوبی است که بیش از37 سال در آرژانتین در حال ساخت ماشین آلات خیاطی پیچیده بوده است. هر دستگاهی که تولید می کند، به مدت 8 ساعت با دقت دست جمع می شود. ماشین های خود را، حتی در ولتاژ های پایین اجرا می کند و می توانند بلافاصله از جعبه استفاده شوند. CTPS هم چنین ماشین های تاتو کویل دقیق را تولید می کند که به طور خاص برای Pleasures Painful استفاده می کنند. نام تجاری Precision شامل خطوط پزشکی، پر سر و صدا و لوازم تاتو با بالاترین کیفیت است.

دستگاه تاتو Dead Nuts Ink Coil

این شرکت در کالیفرنیا یک تیم ماشین کاری و مهندسی را استخدام می کند تا ماشین های تاتو کویل خنثی خود را از مواد خام تهیه کند. ماشین های تاتو تمام سخت افزار خود را در خانه می سازند و می توانند هر یک از دستگاه های تاتو خود را مطابق با نیازهای هنرمندان خاص سفارشی کنند.

دستگاه Dragonfly Rotary Tattoo Machines by Ink Machines

این ماشین سبک با سیستم تعلیق قابل تنظیم است که به هنرمندان اجازه می دهد تا به راحتی نیروی ضربه سوزن را تنظیم کنند و با یک نگهدارنده نوار سوزنی همراه است. با استفاده از دستگاه تاتو قطب نما بدون استفاده از هر گونه دستکاری، لوله، سوزن و قدرت تاتو استاندارد، از دستگاه استفاده کنید.

دستگاه تاتو Ego Rotary

Ego Little از پلاستیک های با کیفیت و بدون خراش ساخته شده است و دارای یک پوشش UV مخصوص است که تمیز کردن آن را آسان می کند. Ego Apex Overkill  ساخته شده از یک بلوک جامد از آلومینیوم هواپیما است که وزن آن کمتر از 50 گرم است و با موتور Maxon Overkill سوئیس ساخته شده است.

دستگاه تاتو اگو

دستگاه تاتو FK Irons Coil

تمام دستگاه های آبی پوشان FK Irons) AL13) ماشین های تاتو کویل با دقت ساخته شده از سخت ترین آلومینیوم موجود در هواپیما هستند، و آن ها را بسیار سبک وزن و غیر قابل خراب شدن می کند.

دستگاه Godoy Machines Coil

دستگاه های Godoy متخصص در نوآوری از طریق آزمایشات! Godoy معتقد است که شما بهتر می توانید هر تاتویی را به کار ببرید، زمانی که شما به طور کامل درک کنید که چگونه دستگاه تاتو شما عمل می کند، که این اساس تلاش های آموزشی آن هاست.

دستگاه InkJecta Rotary

این دستگاه تاتو سبک وزن و طولانی مدت دارای ساخت و ساز “فیبر”  طولانی مدت هستند و به هنرمندان کمک می کنند تا تاتوهای برتر را ایجاد کنند. آن ها از جمله دستگاه های موجود در بازار هستند که توانایی اجرا در سرعت های پایین را دارند، بدون این که قدرت و یا کیفیت کار خود را کم کنند.

دستگاه تاتو Pirat Coil

این دستگاه در جمهوری چک از آهن و آلومینیوم با دوام ساخته شده است. این دستگاه دقیق، سبک وزن و با دوام است که در هر دو نوع لاینر و شیدر موجود می باشد. Pirat دستگاه تاتو کویل خود را در 16 مدل استاندارد و مجموعه ای ویژه از دستگاه های “تک قطعه ای” ارائه می دهد.

دستگاه تاتو Skin 2 Rotary

دستگاه تاتو 2 Skin دارای قابلیت تنظیم منحصر به فردی است. این ماشین های سبک وزن باعث ایجاد لرزش کم می شود. هر دستگاه Skin 2 با یک موتور سوئیس ساخته شده و یک کلیپ سوزنی به جای نوار لاستیکی دارد. وزن آن فقط 90 گرم است و تا 55 سر سوزن را پشتیبانی می کند. این یک دستگاه تاتو سریع و با کیفیت بالا است که با هر بار استفاده از آن، یک تاتو عالی را برای شما فراهم می کند.

دستگاه تاتو Spektra Rotary

FK Irons علاوه بر دستگاه های کویل خود یک خط از دستگاه های تاتو روتاری ارائه می دهد. هر کدام از دستگاه های روتاری Spektra Halo و  Spektra Direkt را اگر انتخاب کنید، مزایای منحصر به فرد خاص خود را دارند.

دستگاه تاتو Stigma-Rotary

دستگاه های تاتو Stigma-Rotary براق، به نظر می رسد با قدرتمند ترین موتورهای Maxon سوئیس ساخته شده در بازار باشد. این نوع دستگاه تاتو قابل اعتماد، قدرتمند و شیک هستند که با گارانتی بی نظیر عرضه می شوند و 4 سبک مختلف دارد از جمله Amen ،The Beast ،Hyper V3 ،Prodigy و هم چنین دارای انتخاب وسیعی از قطعات چرخشی Stigma است که می توانید از آن برای حفظ کارکرد دستگاه خود استفاده کنید.

دستگاه تاتو استیگما

دستگاه تاتو Tatmatic Mfg. Coil

دستگاه های تاتو کویل توسعه یافته توسط دیو ریچی، که ماشین آلات با کیفیت بالا را به طور انحصاری برای هنرمندان تاتو ارائه می دهد. کیفیت کار او در هر یک از دستگاه های کویل سخت کوشی، دقت و شیک بودن آن است.

دستگاه تاتو Valor Direct Rotary

دستگاه های چرخشی با صنعت ساختمانی بی نظیر و با هدف ایجاد یک ماشین چرخشی طراحی شده است که از هر نظر ممکن است از دستگاه های تاتو دیگر برتر باشد. روتاری Direct Rotor دارای یک بدن شیک و در عین حال عملی است که قدرت و دوام را به آن منتقل می کند. هر دستگاه Valor Direct با دست تست شده و توسط تیم TatSoul در خانه تست شده است تا اطمینان حاصل شود که کامل و مناسب است. این دستگاه ها قوی، سبک وزن و کاملا” متعادل هستند که به صورت درخشان عمل می کنند.

دستگاه تاتو Vital Machines Coil

ماشین های Vital  برای بالا ترین کیفیت ساخت در صنعت تلاش می کنند، آن ها به طور مداوم ماشین های خود را بهبود می بخشند. با استفاده از این استاندارد ها، Vital Machines یک خط از دستگاه های تاتو کویل همه کاره ایجاد کرده است که سبک، چابک، قابل تنظیم، قدرتمند، با دوام و قادر به کار با شما در تمام روز است. ماشین های Vital در ایالات متحده از آلومینیوم هواپیما ساخته شده اند، و بی نظیرهستند. داخل آن ها با بالاترین درجه از فولاد مغناطیسی عایق، ساخته شده از کامپوزیت هواپیما با دوام است که ترک خوردن در آن ها وجود ندارد.

دستگاه تاتو Welker Coil & Rotary

هر دستگاه تاتو دقیق Welker از یک قطعه 1018 فولاد نورد سرد در ماشین آلات پیشرفته Welker ساخته شده است. ماشین های تاتو کویل Welker با انتخاب شما از یک “آلیاژ  آبی” یا “اکسید سیاه” ساخته شده اند که هر کدام از آن ها دارای پست های متصل به برنج و پیچ های تماس Welker هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *