انتخاب رنگ ها در تاتو

تغییر 8 نوع تاتو بر اثر پیری پوست

وقتی نوبت آزمون و خطا می‌شود، چند فاکتور وجود دارند که می‌توانند تعیین کنند که یک تاتو چقدر سن دارد ( سن تاتو : مقدار زمانی که تتو روی پوست شکل گرفته است ). بنابراین اگر نگران هستید که جوهر جدید تان در طول زمان تغییر رنگ دهد یا کدر شود یا محو، بهتر است با تاتو آرتیست خود مشورت کنید. آن‌ها به احتمال زیاد مکان‌هایی را در بدن شما پیشنهاد خواهند کرد که زیاد تحت تاثیر این عوامل نباشد. لیو پالومینو، یکی از تاتو آرتیست ها در اورلاندو، با قاطعیت می گوید: “اگر می خواهید سن واقعی تتوی شما مثل همان روز اول به نظر برسد و با پیری پوست هم تغییری نکند، بهتر است محل هایی را برای تتو زدن در نظر بگیرید که دچار این تغییرات نشود.” استخوان ترقوه شما می تواند محل خوبی باشد، ساعد و پشت گردن هم همین طور، زیرا کشش پوست در این نواحی زیاد نیست.

پالومینو می گوید: البته، تو می تونی هر جایی که دلت می خواد یه تاتو داشته باشی و به خوبی ازش مراقبت کنی تا خوب به نظر برسه. اگر کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، از ضد آفتاب استفاده کنید، و از لباس‌هایی که باعث اصطکاک می‌شوند دوری کنید، این اتفاق کمتر می افتد. به گفته یک متخصص، خطوط پر رنگ، و طرح‌های پر رنگ تر  یا ساده، زیاد در معرض کدر شدن یا تغییر رنگ نیستند و انتخاب‌های خوبی برای افرادی هستند که نگران نحوه نگاه داشتن تاتوی خود هستند. با این پیش زمینه، در اینجا چند طرح و مکان‌هایی است که ممکن است بخواهید از تتو زدن در آنجا اجتناب کنید.

1. تاتو ها و طرح های خطی

امروزه تاتو های نازک و ظریف مانند اشکال کوچک مثل طرح های گل، بسیار محبوب است. اما تتو با خطوط بسیار نازک و میکرو با جزئیات در طول زمان بیشتر ممکن است محو شود. این موضوع به ویژه برای حروف نازک درست است. پالومینو می‌گوید: اگر در قسمتی از بدنتان نوشته ای دارید که حروف آن به یکدیگر نزدیک هستند، احتمال اینکه بعد از مدتی ناخوانا شوند، وجود دارد. این امر به دلیل بازسازی سلول‌های طبیعی و نیز تغییرات در کشش پوست رخ می‌دهد.

تاتو ها و طرح های خطی

​2. تاتو هایی با فضای کوچک ​و پیچیده

همین امر در مورد طراحی های بسیار ظریف با جزئیات پیچیده صدق می‌کند که ممکن است بعد از گذشت زمان مثل روز های اول شارپ نباشد. پالومینو می‌گوید: فضاهای ظریف و پیچیده نیز ماندگاری خوبی ندارند؛ و ممکن است رنگ این طرح ها، محیط اطراف خود را پر کند. بسته به اینکه این فضا چقدر کوچک است، می‌تواند جزئیات را مخدوش کند و یا آن را به طور کامل پر کند.

تاتو هایی با فضای کوچک ​و پیچیده

3. تاتوی دست و انگشتان

اگر دست یا انگشتان خود را تاتو زدید، ( هر طرحی که باشد ) انتظار پاک شدن آن را بعد از مدتی داشته باشید. پالومینو می‌گوید: این ناحیه برای تاتو زدن تقریبا” جدید است و ۹۹ درصد مواقع ماندگاری ندارد. پوست این ناحیه سفت است و نمی تواند رنگ تتو را در خود نگه دارد. و اینکه ما به طور مداوم دست خود را شستشو می دهیم و مقدار زیادی از دستانمون کار می کشیم.

تاتوی دست و انگشتان

4. تاتو نزدیک خط لباس زیر

تاتو در اطراف لباس زیر بسیار زیباست، اما به یاد داشته باشید که با مرور زمان حتما” تغییر خواهند کرد. پالومینو می‌گوید: اصطکاک زیاد ناشی از لباس پوشیدن در این منطقه وجود دارد که منجر به محو شدن تتو ها می‌شود. اگر نگران این موضوع هستید، بهتر است از تاتو آرتیست خود بخواهید بهترین نواحی که ممکن است احتمال محو شدن نداشته باشد به شما پیشنهاد کند.

5. تاتو در مچ و قوزک پا

این مناطق هم نقاط محبوبی برای تاتو هستند اما درست مانند دستان شما ممکن است در نهایت بعد از سال ها به خاطر اصطکاک جوراب و کفش، محو شوند. همین مساله برای سایر نواحی با اصطکاک بالا همانند زیر بغل و ران نیز صادق است. این بستگی به شما دارد که از پاک شدن تاتوی خود چقدر ناراحت می شوید. اما بعضی از مردم سعی می‌کنند از رنگ تتوی خود در این نواحی نگهداری کنند.

تاتو در مچ و قوزک پا

6. تاتو بر روی مفصل ها

در حالی که تاتو روی مفاصل شما ممکن است بسیار جلوه ی زیبایی داشته باشد، مثل مچ دست و آرنج، اما زمان زیادی ماندگاری ندارد. palomino می‌گوید: شما دائما” در حال حرکت دادن این مناطق از بدن خود هستید. هم چنین، به دلیل کشش مداوم در این نواحی در طول درمان، تاتو در اینجا به خوبی التیام پیدا نمی‌کند و به همین دلیل با خطوط شکسته ی تاتوی خود ممکن است مواجه شوید.

7. پشت گوش

تاتو های پشت گوش هم روند التیام خوبی ندارند. جوهر تتو در این ناحیه به خوبی خودش را حفظ نمی کند و به سرعت محو می شود. همین امر برای گردن شما صادق است، چون پوست این ناحیه کشش زیادی دارد و هم چنین با افزایش سن شکل و رنگ پوست تغییر می کند.

تاتو پشت گوش

8. تاتوی شانه ها

بخش‌هایی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید هستند، مانند شانه‌ها، نوک پا، و یا دستان شما، بهترین نواحی برای داشتن تاتوی دراز مدت نیستند. همان طور که پالومینو می‌گوید: مناطقی که در معرض آفتاب مکرر قرار دارند، تحت تاثیر قرار می گیرند و  به خاطر داشته باشید که ممکن است شروع به محو شدن کند، به خصوص اگر SPF روی پوست خود نداشته باشید. اگر نگران این هستید که تتو چقدر ماندگاری دارد، حتما” در مورد طرح یا ناحیه ی تاتو و هم چنین دستور العمل های مراقبت آن با تاتو آرتیست خود صحبت کنید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که تتوی شما برای سال‌ها خوب به نظر می رسد.

تاتوی شانه ها

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *